Tržby McDonald's v Česku stouply na historické maximum

27. leden 2016

Jednička rychlého občerstvení u nás, společnost McDonald's, ohlásila za rok 2015 nejvyšší tržby za své působení v Česku. V loňském roce utržila téměř 4,4 miliardy korun, což je o 4,6 procenta víc než v roce 2014. Na pozitivních číslech se podílejí jak oblíbené hranolky a burgery, tak i neustále stoupající obliba kavárenského konceptu McCafé. Společnost potvrzuje také výrazně rostoucí zájem o snídaňová menu, na která loni spotřebovala necelé 3,5 miliony vajec z českých farem.

Kiosky ke spokojenosti a větší nabídce

Společnost loni v listopadu spustila první pilotní projekt restaurace se samoobslužnými kiosky, která je v Praze na Jižní spojce. Druhá v tomto novém konceptu byla otevřena 21. ledna v Praze Štěrboholech. Další budou následovat. McDonald's ČR chce tímto zákazníkům nabídnout pohodlnější systém objednávek, ale také mít díky novému systému možnost v budoucnu rozšiřovat nabídku jídla. Tento směr se ukázal být úspěšný i v zahraničí.

Stabilní zaměstnavatel

McDonald's v ČR provozuje 93 restaurací, ve více než 100 zemích světa pak má dalších 36 tisíc provozoven. „Česko pro společnost představuje stabilní trh. Již několik let po sobě zde roční tržby přesahují částku 4 miliard korun. S více než pěti tisíci zaměstnanci se řadíme k vůbec největším zaměstnavatelům v oblasti gastronomie u nás,“ říká Tomasz Rogacz, generální ředitel McDonald's ČR.

Počet lidí chce dle jeho slov v současné době dokonce o hodně zvýšit. V Česku hledá další tři stovky zaměstnanců, a to nejčastěji na hlavní pracovní poměr. Uplatnění ve společnosti však najdou i lidé, kteří mají zájem o zkrácené či poloviční pracovní úvazky. Těmi jsou nejčastěji matky na rodičovské dovolené, studenti nebo senioři.

Rok Gross Tržby konsolidované
2012 4 167 396 000
2013 4 091 603 102
2014 4 164 920 212
2015 4 366 978 821

Přihlášení k odběru newsletteru