Sýrová sezóna se představuje v originálních obrazech vytvořených AI

15. prosinec 2022

Řekněte sýýýr a nechte vaší neuronovou síť vygenerovat obrázek svého vlastního sýrového štěstí. Společnost McDonald‘s ve své komunikaci opět využívá nejmodernější technologie, ve které tentokrát za pomoci AI a klíčových slov zhmotňuje pocity milovníků Sýrové sezóny a využívá je v inovativní kampani. 

Princip generování obrázků za pomocí klíčových slov není ve své podstatě složitá věc. "Nakrmíte" počítač připojený k neuronové síti sadou slov a ten podle vašeho zadání následně vytvoří obrázek. Právě tuto moderní a oblíbenou technologii se rozhodla využít ve své poslední kampani společnost McDonald‘s a ztvárnit tak pocity fanoušků Sýrovky. Pro síť restaurací pod zlatými oblouky nejde o první takový projekt. Například loni rozvířila vlny českého mediálního rybníku NFT aukcí Maestro by TMBK, jejíž výdělek šel na provoz nadačního fondu Dům Ronalda McDonalda. 

Vedle AI technologie, do kampaně McDonald’s zapojuje jak známé influencery – Daniela Štraucha alias GoGoManTv, Martina Hložka aka Martina Creepa, Naomi Adachi nebo Elizabeth Kopeckou, kteří se s technologií seznamují a učí, tak především své fanoušky, které na svých sociálních sítích vyzývá, ať s ním klíčová slova sdílí a nechají si tak vygenerovat obraz jejich sýrového štěstí. 

„Na sýrovou sezónu se naši zákazníci těší celý rok a doslova po ní volají. Proto jsme chtěli, aby měli možnost ukázat štěstí a pocity, které zažívají, když sýrovku ochutnají. Už nyní z prvních obrazů jde vidět, že pro některé je to opravdu nejšťastnější období v roce,“ uvádí Martin Troup, marketingový ředitel společnosti McDonald's.

Idea projektu vznikla v dílně digitální agentury Follow Bubble. Ta zajišťuje i komunikaci na sociálních sítích McDonald’s a spolupráci s influencery. O PR komunikaci se stará agentura MSL Czech Republic.

„S každou kampaní pro Mekáč se snažíme přijít s něčím novým a naskočit na vlnu AI byla super výzva. Psaní tiskových zpráv jsme zatím umělé inteligenci nesvěřili, ale s mekáčovskou sýrovkou si naštěstí poradila skvěle,“ dodává k projektu Tomáš Furák, hlavní ideamaker z Follow Bubble. 

Vlastní obrázek sýrového štěstí bude po dobu kampaně pro fanoušky dostupný na sociálních sítích společnosti McDonald’s. 

Přihlášení k odběru newsletteru