7. březen 2016
McDonald's otevřel v pořadí třetí restauraci v novém konceptu. Samoobslužné kiosky, prostřednictvím kterých si zákazníci mohou pohodlně objednat své menu, jsou nově i ve druhé z restaurací McDonald's na Jižní spojce II. v Praze. Společnost tak pokračuje v novince, kterou započala koncem loňského roku. Současně zkouší i další pilotní projekt.
Přívětivé designové prostředí v příjemné barevné skladbě, samoobslužné kiosky, jídlo přímo na objednávku každému zvlášť, ale i tablety, na kterých lze „surfovat“ po internetu a v nabídce McDonald's. To ve zkratce obnáší nový koncept restaurací pod zlatými obloučky. Na nové služby a možnosti restaurací si podle všeho lidé poměrně rychle zvykají a oceňují i možnost volby, zda si objednají jídlo klasickým způsobem jako doposud, anebo využijí samoobslužných kiosků. Další změnou, kterou lidé vítají, je příjemné prostředí v novém designu s použitím přírodních materiálů, které odráží i environmentální smýšlení firmy. „Spokojenost zákazníků je pro nás to nejdůležitější. Ve chvíli, kdy se k nám lidé rádi vrací, víme, že investujeme správně. Lidem se nový koncept líbí a tak víme, že jdeme správným směrem,“ říká ředitelka PR komunikace McDonald's ČR, Zuzana Svobodová.“ Podle jejích slov na každou restauraci vychází investice asi čtyři miliony korun. A letos by chtěla společnost do „nového hávu“ převléknout až třicet procent svých poboček. Podle vedení společnosti mají samoobslužné kiosky vést v blízké budoucnosti i k možnosti sestavit si vlastní složení burgerů a k rozšíření nabídky jídel.
Zatím poslední restaurace v novém konceptu byla otevřena 25. února na Jižní spojce u ulice Sulická. V této restauraci vedle samoobslužných kiosků testují i další novinku. Pět neoblíbenějších káv a čtyři druhy dezertů, které si nejčastěji dávají zákazníci v McCafé, si tam lze nyní objednat i u běžného pultu restaurace McDonald's a Drive Thru. „McCafé má v Česku skutečně strhující úspěch. Proto bychom tam, kde nedovoluje prostor umístit v restauraci samostatnou kavárnu, rádi nabídli alespoň nejoblíbenější část nabídky z něj,“ vysvětluje Zuzana Svobodová a dodává: „Prostřednictvím konceptu By McCafé můžeme nabídnut oblíbené druhy kávy na více místech a vyhovět tak přáním zákazníků, kteří jsou například často na cestách.“
1. Jižní spojka I, u ulice Bránická, Praha (25. listopad 2015)
2. Štěrboholy Praha (25. leden 2016)
3. Jižní spojka II, u ulice Sulická, Praha (25. únor 2016)
Zákazníci McDonald's postupně získávají možnost mít objednávku zcela ve svých rukou. Kromě klasické objednávky na pokladně si mohou ve vybraných restauracích navolit menu na dotykové obrazovce a zaplatit kartou. S obsluhou se tak setkávají až u výdeje hotového jídla. „Každý zákazník je jiný, a podle toho chceme ke každému přistupovat. Pokud někdo nemá chuť s obsluhou komunikovat, je tu pro něj samoobslužný kiosek. Prostřednictvím něj může učinit objednávku podle své chuti, kartou zaplatit a právě připravené jídlo si vyzvednout,“ říká Zuzana Svobodová, tisková mluvčí společnosti McDonald's ČR s tím, že v restauracích je vždy v dosahu zaměstnanec, který eventuálně s obsluhou kiosku a dalšími novinkami poradí. „Pro zákazníky, kteří mají raději servis, zůstává možnost obsluhy zaměstnanci restaurace u pultu, jak je zvykem,“ dodává Zuzana Svobodová
Samoobslužný kiosek je v praxi velký, lehce ovladatelný tablet. Přináší zákazníkovi možnost bez stresu a časového presu vybrat si to, co chce. Přímo před sebou vidí nabídku a sestaví si menu dle svého vkusu a chuti. Tímto způsobem si lze objednat z celého sortimentu restaurací McDonald's. Po dokončení volby a platbě kartou, kterou lze provést i bezkontaktně, kiosek vytiskne stvrzenku na dané menu. V tu chvíli vidí zaměstnanci celou objednávku v kuchyni a začínají ihned s přípravou čerstvého jídla. Na displeji nad pultem se do několika sekund objeví číslo objednávky z lístku, a v tu chvíli je jídlo hotové. „To je další změna, kterou nový koncept restaurací přináší. Tím, že se jídlo připraví přímo pro každou objednávku, vymizí postupně příprava produktů předem. V současné době se připravené jídlo buď v průběhu 10 minut prodá, anebo se zlikviduje. S novým systémem už nepromarníme ani těch pár minut,“ uzavírá Zuzana Svobodová.