Příležitosti pro franšízanty

Většina našich restaurací je provozována licenčními partnery (franšízanty), kteří věří v naši značku natolik, že na sebe vezmou nelehkou odpovědnost. Neustále hledáme ambiciózní lidi, kteří jsou připraveni na dlouhodobý závazek k našemu podnikání.

McDonald’s je atraktivní investicí, která ale přináší mnoho zásadních rozhodnutí a otázek. Zjistěte více o franšízingu v McDonald’s!

Co znamená franšízing u McDonald’s?

Franšízing je určen těm, kteří mají ambice, odhodlání a talent a to všechno chtějí vložit do svého podnikání. Je skvělou cestou, jak se vyhnout rizikům spojeným se založením vlastního podnikání.

V McDonald’s jsme přesvědčeni o tom, že výběr správných franšízantů je klíčový faktor úspěchů značky McDonald’s. Znamená to pro nás odevzdání každodenních starostí o provoz do rukou franšízanta a spolu s ním zajišťujeme další růst podnikání. Pro vás je to jedinečná příležitost převzít firmu, která má značku důvěryhodnou pro mnoho zákazníků a zároveň disponuje ověřenými systémy a vynikající podporou.

Od všech franšízantů vyžadujeme dodržování standardů McDonald’s, zároveň jim ale jako značka poskytujeme nadstandardní služby v podobě provozní podpory, školení a tréninku na vysoké úrovni. Máme velmi kvalitní dodavatelský řetězec a přineseme vám výhody našeho národního marketingu a jedné z nejuznávanějších značek na světě.
Franšízing v žádném případě není jednoduchou volbou. Jako každé podnikání i toto vyžaduje hodně úsilí, odhodlání a investic. Pokud jste toto všechno ochotní vložit, máte příležitost vybudovat úspěšné a prosperující podnikání.

„Franšízing u McDonald’s znamená vzájemnou spolupráci založenou na důvěře a dodržování sjednaných obchodních pravidel mezi McDonald’s a franšízantem. Je to ale také neustálá snaha být perfektní v tom, co děláme jak pro naše zákazníky, tak pro naše zaměstnance.“

Kamila Kleiblová Provozovatelka 5 franšízových restaurací v Olomouckém a Moravskoslezském kraji.

Podnikat začala v roce 1992 po ukončení vysokoškolského studia. Její činnost byla zaměřena především na obchodování s komoditami a palivy. V roce 2000 se rozhodla změnit směr svého podnikání a zažádala o licenci na provozování franšízy u McDonald´s . Svoji první restauraci v Ostravě v nákupním centru Shopping Park Avion. Po sedmi letech získala licenci na provozování dalších dvou restaurací v Olomouci, a později následovaly ještě restaurace v Opavě a Frýdku-Místku. V minulosti dosáhla dvojnásobného úspěchu v prestižní soutěži „Ocenění českých podnikatelek“ a je také významnou osobností v oblasti sociální odpovědnosti – dlouhodobě spolupracuje s dobrovolnickou organizací Charita, podporuje mateřské školy se speciálním zaměřením např. na autismus a zraková postižení, sponzoruje prvoligové sportovní kluby a je také členkou správní rady Nadačního fondu Dům Ronalda McDonalda, která se snaží pomáhat rodinám dlouhodobě hospitalizovaných dětí.

Máte zájem?

Registrujte se zde.

Skvělá značka, vysoká úroveň podpory a obchodní model, který je uznávaný nejenom v tomto odvětví. Je mnoho důvodů, proč se ucházet o franšízu u McDonald’s:

  • Žádné zkušenosti ani vzdělání v oboru nejsou podmínkou – vše vás naučíme v rámci ročního tréninku.
  • V průběhu celého podnikání v rámci McDonald’s máte k dispozici našeho konzultanta, který vám bude nápomocen při řešení každodenních provozních záležitostí.
  • Nebudete muset řešit propagaci značky, vše zajistíme v rámci národního marketingu, na kterém se svým názorem podílíte i vy.
  • Budete mít podporu i dalších oddělení našeho servisního centra (public relations, oddělení lidských zdrojů, finance apod.).
  • Banky považují naše podnikání za podnikání s nízkým rizikem a jsou ochotny financovat naše franšízanty za velmi výhodných podmínek.
  • Průměrné cash flow franšízové restaurace se pohybuje okolo 4,3 milionu. Návratnost počáteční investice je více než 15 %.
  • Někteří naši franšízoví partneři jsou předními úspěšnými českými podnikateli.
  • V podnikání využíváme moderní technologie a inovace s globálním know-how.
  • Již více než půl století jsme lídrem našeho oboru.
  • V České republice zaměstnáváme více než 5 000 lidí.
  • Jsme ekologicky odpovědnou firmou:
  • Ve více než 60 % restaurací využíváme elektrickou energii z obnovitelných zdrojů.
  • Odpady vznikající v restauraci třídíme do devíti frakcí, které jsou předávány k recyklaci, energetickému využití nebo likvidaci. Např. i použitý olej se zpracovává na biologickou složku motorových paliv nebo na jiné technické produkty.
  • Udržujeme pořádek nejen na pozemku restaurace, ale i v jejím blízkém okolí.
  • U některých restaurací můžete najít nabíjecí stanice pro elektromobily. Jejich síť plánujeme rozšiřovat.
  • Jsme společensky zodpovědnou firmou, mimo jiné každoročně organizujeme největší fotbalový turnaj základních škol McDonald’s Cup a podporujeme nadační fond na podporu rodin hospitalizovaných dětí Dům Ronalda McDonalda.
  • Kvalita je u nás na prvním místě:
    • Maso v našich burgerech je 100% hovězí – umleté přední, grilované bez přidání tuku, na grilu osolené a opepřené.
    • Všechna vejce, která používáme k přípravě snídaní, jsou od slepic na podestýlce.
    • Denní sanitace s použitím dezinfekce je v našich restauracích samozřejmostí.

Podívejte se na interaktivní prohlídku naší restaurace a poznejte ještě více užitečných informací na www.mcdonalds360.cz.

Jan Ostry Provozovatel 3 franšízových restaurací v Ostravě.

„Největším bonusem je pro mě fakt, že tak velká společnost zároveň funguje jako rodinný business. Stal jsem se prvním franšízantem v ČR, který převzal rodinné podnikání. Pro mě to není jen práce. Je to můj život, můj koníček. Práci jsem se de facto neučil, vyrůstal jsem v ní.“

Jan Ostrý se v prostředí McDonald’s pohybuje téměř celý svůj život, a to díky svému otci, prvnímu mimopražskému franšízantovi, jež otevřel svou restauraci McDonald’s v roce 1993 v Ostravě. Začínal pomáhat se sbíráním táců, později prošel každou činností v restauraci. Po dokončení školy v roce 2012 podepsal s McDonald’s smlouvu, díky které se začal připravovat na roli franšízanta i on a později tak mohl převzít všechny restaurace svého otce.


Máte zájem?

Registrujte se zde.

Co očekáváme od franšízanta?

Stát se franšízantem McDonald’s určitě není pro každého. S franšízanty uzavíráme smlouvy na 20 let, a proto si chceme být jistí správným výběrem. Naše podmínky jsou velmi přísné, protože provozování restaurace vyžaduje mnoho dovedností. I když není potřeba mít zkušenosti s potravinářským průmyslem, je důležité, abyste měli odhodlání, vášeň a chuť vést své podnikání neustále dopředu, protože jako franšízant vybudujete vlastní podnik a stanete se vlastním pánem.

Michal Mládek Provozovatel 8 franšízových restaurací v Praze a Jihočeském kraji.

„Každý franšízant by měl provozovat své restaurace nejen tak, aby byla dodržována co nejlepší kvalita a servis, budovány vysoké tržby a dosahován patřičný profit, ale aby dělal dobré jméno společnosti McDonald’s, reprezentoval ji na lokální úrovni, zapojoval se do komunity a byl patřičně sociálně zodpovědný. Musí vás bavit práce s lidmi a je nutné být co nejvíce se svými zaměstnanci, brát je jako nedílnou součást vašeho businessu a podle toho se k nim i chovat.“

V McDonald´s začal pracovat na pozici řadového zaměstnance provozu ještě před otevřením první restaurace ve Vodičkově ulici v březnu 1992. Postupně se vypracoval až na vedoucího McDonald‘s v Hradci Králové a největší restaurace na Václavském náměstí. Franšízantem se stal v dubnu 1999. Krátce působil v Plzni, poté přebral McDonald‘s v Českých Budějovicích, restaurace v Táboře, Písku, Mitrovicích na dálnici D3 a v nedávné době i dvě pražské restaurace na Andělu a Strakonické. Ve svých osmi restauracích nyní zaměstnává více než 400 lidí.


Máte zájem?

Registrujte se zde.

Jak vypadá celý proces?

  1. Registrace na internetu
    • Vyplnění žádosti slouží k tomu, abychom odhalili, zda jste ten správný kandidát na pozici franšízanta. Pokud nám dotazník napoví, že máte pro tuto pozici všechny předpoklady, začíná proces, při kterém se dozvíte všechny informace podrobněji.
  2. První pohovor s franšízovým manažerem
    • Pomůže vám ujasnit si všechna fakta. Máte možnost zjistit všechny informace, které potřebujete k tomu, abyste se rozhodli, zda chcete navázat spolupráci s McDonald’s. Nám pomůže ujasnit si, zda jste opravdu ten správný kandidát.
  3. První zkušenost v restauraci OJE
    • Dostanete příležitost se podívat na dva dny do restaurace a vyzkoušet si práci na jednotlivých stanovištích tak, abyste věděli, zda je to správná volba.
  4. Prověření franšízanta
    • Doložení dokumentů – výpisu z rejstříku trestů, výsledků zdravotní prohlídky, prokázání zdrojů financování (katastr nemovitostí, daňové přiznání, darovací smlouvy apod.).
  5. Pohovory s představiteli managementu společnosti
    • Je velmi důležité seznámit se s lidmi, se kterými budete do budoucna spolupracovat. Pro nás je výběr nového franšízanta důležitý, a proto se s ním všichni chtějí potkat, než padne konečné rozhodnutí.
  6. Oznámení o výsledku výběrového řízení
    • V tuto chvíli je načase si definitivně říci, zda jste ten správný kandidát a zda máte o franšízovou smlouvu zájem.
  7. Zahájení 12–14měsíčního tréninku
    • Jedná se o tréninkový plán, v němž si projdete všechny pozice v restauraci McDonald’s – práci na všech stanovištích, trénink nových zaměstnanců, vedení směny, vedení jednotlivých oblastí řízení restaurace, vedení restaurace. Zároveň vám McDonald’s poskytne všechna potřebná školení, projdete si manažerskými kurzy, které pořádáme pro trénink našich zaměstnanců. Po splnění tréninkového plánu úspěšně ukončíte trénink a může přijít naše konkrétní nabídka.
  8. Naše nabídka
    • Po dokončení tréninku budeme schopni vám nabídnout první franšízu. Jakmile přijmete, zahájíme proces předání.
  9. Předání restaurace
    • S naším business konzultantem, kterého budete mít neustále k dispozici, se vám budou problémy řešit snadněji.

 

„Můj první kontakt s McDonald’s začal odesláním online dotazníku pro zájemce o franšízu na webových stránkách McDonald’s. Po kolečku schůzek s představiteli McDonald’s jsem nastoupila na roční trénink do restaurace, který mi na začátku přišel jako zbytečně dlouhý, ale s odstupem času musím přiznat, že bez něj by nebylo vůbec reálné začít vést restauraci. Celý proces probíhal profesionálně, vždy jsem věděla, co mě čeká. Podpora nekončí ani převzetím restaurace. Každý franšízant má k ruce provozního a obchodního konzultanta, kteří jsou k dispozici nonstop a poradí se vším, kde by člověk váhal.“

Silvie Muranská Provozovatelka 3 franšízových restaurací v Praze 9.

Původní kariéra Silvie byla v bankovnictví a poté v realitách, neměla tedy žádnou znalost ani zkušenost z gastronomie. Svou spolupráci s McDonald‘s zahájila v létě 2014, kdy nastoupila na roční provozní trénink do restaurace. Dnes zaměstnává okolo 130 zaměstnanců ve 3 restauracích.


Máte zájem?

Registrujte se zde.

Časté otázky

Cena restaurace se odvíjí od její velikosti a typu. Průměrná restaurace stojí cca 18 mil. Kč.
Při nákupu první restaurace musíte 40 % ceny restaurace uhradit z vlastních prostředků, na zbytek je možné si půjčit od banky. Výše požadovaných vlastních zdrojů se liší dle ceny kupované restaurace. Cena restaurace se pohybuje v rozmezí od 12 do 25 mil. Kč, a proto od kandidátů na franšízu požadujeme prokázat, že mají k dispozici finanční prostředky nebo vlastní likvidní majetek ve výši alespoň 10 mil.
Společnost McDonald’s nehledá majitele nemovitostí. Nemovitosti si vybíráme sami a jsme jejich vlastníky či přímými nájemci.
Zkušenosti v oboru nejsou podmínkou. Zajistíme vám roční trénink v několika restauracích tak, abyste se seznámili se základními principy podnikání, řízením podniku a naším provozem. Získáte také zkušenosti s řízením lidí a mnoho dalších dovedností, které jsou potřeba k prosperujícímu podnikání.
Jedná se o roční trénink v našich restauracích. Trénink probíhá velmi intenzivně v časovém rozsahu plného pracovního fondu. Naučíte se vše, od základních činností (např. jak připravit hranolky) přes vedení směn až po vedení restaurace, které tvoří základ vašeho podnikání. Trénink je organizovaný naší společností, vy za něj neplatíte a dostáváte základní mzdu, která odpovídá mzdě našich zaměstnanců. Během tréninku se zúčastníte manažerských kurzů vytvořených společností McDonald’s (tzv. manažerské curriculum vitae).
Franšízanty hledáme pro konkrétní regiony, kde McDonald’s působí nebo kde své působení zvažuje. Závaznou nabídku na konkrétní restauraci dostanete až po ročním tréninku. Již v průběhu prvních rozhovorů nám sdělíte, v jaké lokalitě žijete a v jaké lokalitě jste ochotni mít restauraci. Pokud jste ochotni se přestěhovat kamkoliv po České republice, možnosti získání franšízy se rozšiřují.
Hledáme franšízanty, kteří se budou aktivně podílet na budování svého podnikání. Aktivním zapojením se rozumí každodenní zapojení do chodu restaurace.
Jedná se o měsíční poplatky, kterými jsou 10 až 18 % z celkové tržby restaurace podle atraktivity lokality a tržního potenciálu restaurace, 5% servisní poplatek za užívání značky a 5–6 % z tržby za naše marketingové služby.

Máte zájem?

Registrujte se zde.

Kontakt

Radim Foltýn
McDonald’s ČR, spol. s r. o.
Řevnická 170/4
155 21 Praha – 5
Tel.: +420 222 007 111
Fax: +420 222 007 110
E-mail: radim.foltyn@cz.mcd.com