Rok 2019 byl pro McDonald’s ve znamení omezování plastů a personalizace nabídky

13. leden 2020

Rok 2019 byl pro McDonald’s poměrně zásadním obdobím. Během posledních dvanácti měsíců přišel jeden z největších fastfoodových řetězců s řadou novinek. Jedním z hlavních témat byla pro společnost McDonald’s zejména ekologie a ochrana životního prostředí. Loňské změny se však netýkaly pouze plastů a obalů, ale také personalizace burgerů, dokončení převedení všech restaurací do rukou franšízantů či spolupráce s rozvážkovou službou Dáme jídlo.

Ročně ubyde téměř 70 tun plastového odpadu

Společnost McDonald’s přemýšlí ekologicky, dokazují to kroky, které v uplynulém roce učinila. Díky ekologičtějším variantám obalů už nyní ročně v České republice ušetří 54 tun plastu. Ani to však fastfoodovému řetězci nestačí a podíl obalů z papíru či dalších alternativních materiálů bude i nadále navyšovat.

„Ekologie a dopad našeho podnikání na životní prostředí jsou pro nás dlouhodobě velmi důležitá témata. Postupně omezujeme plasty a nahrazujeme je alternativním materiálem. V roce 2020 na realizované kroky navážeme, chceme být příkladem nejen pro další restaurační řetězce, ale i pro ostatní tuzemské firmy,“ říká Zuzana Svobodová, ředitelka PR a komunikace společnosti McDonald’s.

Konkrétní kroky v oblasti dopadu na životní prostředí se týkají přechodu z plastových obalů na papírovou alternativu. Jmenovitě se potom jedná například o nový papírový kelímek bez víčka určený na zmrzlinu McFlurry. Jenom touto změnou McDonald’s ročně ušetří 11,5 tun plastu. Během loňska se také otevřela veřejná diskuse o nahrazení plastových brček papírovými. Po celoplošném přechodu na papírovou variantu by ročně ubylo zhruba 15 tun plastu.

Všechny restaurace v rukou franšízantů

McDonald’s na konci roku 2019 dovršil svůj plán předávání restaurací plně do rukou místních podnikatelů. V současnosti licenci na provoz restaurací vlastní celkem 22 franšízantů, z toho necelou polovinu tvoří ženy. „Franšízanti jsou vhodnými provozovateli našich restaurací, a to hned z několika důvodů. Jejich výhodou je především každodenní zapojení do chodu restaurace a znalosti regionu, ve kterém restauraci provozují. Jde o oboustranně výhodné partnerství. Odměnou za dobré vedení franšízy se jim dostane odměny v podobě stabilního byznysu a inovativních přístupů celosvětově úspěšné značky,“ říká Radim Foltýn, který má na starosti rozvoj franšíz v rámci McDonald’s v Česku.

Burger podle svých představ

Personalizace, tedy přizpůsobení nabídky chuti a preferencím zákazníka, je dlouhodobým cílem McDonald’s. Svědčí o tom loňská novinka v podobě možnosti úpravy prémiových burgerů při objednávce na samoobslužném kiosku. Zákazníci si tak mohou přidat až šest různých ingrediencí, nebo naopak některou odebrat. Individuální přístup fastfoodového řetězce lze vidět také u donášky jídla ke stolu a rozšíření zaměstnaneckého týmu restaurací o lídra péče o hosty, který se stará o spokojenost zákazníků.

Zároveň McDonald’s v roce 2019 dokončil přestavbu kuchyní v duchu restaurace nové generace. To znamená, že se jídlo připravuje až ve chvíli, kdy si jej zákazník objedná, nikoliv předem. Do tohoto modelu restaurace nové generace spadají i zmiňované samoobslužné kiosky, které jsou nyní ve všech restauracích v Česku.

Rozvážka do regionů, 100% hovězí a nový Happy Meal

Od loňského listopadu spolupracuje společnost McDonald’s v rámci své služby McDelivery s dalším partnerem. Zákazníci si tak mohou objednat burgery a další produkty už nejenom přes Uber Eats, ale také u společnosti Dáme jídlo. Nově tak kurýři doručí menu až ke dveřím bytu i mimo hlavní město. Mezi další novinky za poslední rok patří také obohacení dětského menu Happy Meal o knížku. Děti si nyní mohou vybrat mezi hračkou a knížkou. Za zmínku stojí rovněž nezávislý test, který proběhl na půdě Vysoké školy chemicko-technologické v Praze. Ta otestovala hovězí maso používané v burgerech McDonald’s a potvrdila, že se jedná o 100% hovězí maso ve vysoké kvalitě.

Přihlášení k odběru newsletteru