McDonald's ČR směřuje k většinovému podílu franšíz

3. listopad 2015

McDonald's v Česku prochází změnami. Tuzemská pobočka nadnárodního lídra v rychlém občerstvení postupuje v listopadu svou dobře prosperující kmenovou restauraci v Praze nové franšízantce. Podle vyjádření McDonald's ČR je cílem předat většinu tuzemských restaurací právě do soukromých rukou franšízantů. Restauracím se zlatými obloučky totiž svědčí individuální přístup českých podnikatelů.

Vzít za vlastní ověřený koncept rychlého občerstvení na úrovni za přijatelnou cenu láká nejen ve světě, ale i v Česku. Napovídá tomu i fakt, že McDonald's v Čechách provozuje 93 restaurací, z toho 72 procent z nich je nyní pod vedením franšízantů. K dosavadním přibývá 1. listopadu 2015 podnikatelka Silvia Muranská z Prahy, pod jejímž vedením bude fungovat dobře prosperující pobočka v obchodním centru na Černém Mostě v Praze. Po 3 letech tak díky paní Muranské narostl počet franšízantů McDonald's v Česku na osmnáct.

Úspěšní i po generace

Jednou z prvních českých franšízantek byla v roce 1997 brněnská podnikatelka Renata Roubínková Baierová, která v současné době úspěšně vede již osm restaurací, což z ní činí i z jednu nejúspěšnějších podnikatelek v této oblasti u nás. Franšízanti jsou pro McDonald's v Česku velmi stabilními partnery. Dosvědčuje to například i fakt, že dvě z restaurací se dočkaly předání již druhé rodinné generaci. Průměrně pak připadají na jednoho stávajícího franšízanta v Česku více než tři restaurace. „Podporujeme české podnikatele a doufáme, že se řady našich franšízantů budou i nadále rozšiřovat. Vidíme totiž, že franšízanti přistupují k restauracím jako k rodinnému podniku, což je nespornou výhodou pro každou provozovnu, zaměstnance i zákazníky.,“ říká Tomáš Rogacz, generální ředitel společnosti McDonald's ČR a dodává: „U nových zájemců o franšízu McDonald's přitom nejde o institucionální investory. Máme zájem o jednotlivce, kteří se podnikání zhostí právě formou rodinného byznysu.“

Umění řídit nejen restauraci, ale i být dobrým šéfem

Strategií McDonald's je stávajících 70 procent podílu franšíz v Česku dále navyšovat. A nejde o zrovna malý záměr. Totiž stát se licencistou McDonald's není nic snadného. Vedle roční praxe v provozu na každé pozici od servisu zákazníkům až po řízení pobočky, musí prokázat i výrazné manažerské schopnosti. Celosvětově razí značka striktní vstupní kritéria, kterými projdou skutečně jen nejlepší z nejlepších. Vzniká tak oboustranně jistota, že restaurace budou stabilně ziskové a perspektivní. „K tomu patří nesporně i jistota pro zaměstnance, protože budoucí franšízanti musí prokázat vedle všeho i velmi dobrou schopnost řízení lidí,“ říká Petr Zlínský, franchising manager ve společnosti McDonald's s tím, že v současné době zaměstnávají tuzemské restaurace McDonald's na čtyři tisíce lidí, což ho řadí na přední tuzemské příčky zaměstnavatelů v restauratérství.

Více soukromého řízení v Česku

Pod zlatými obloučky McDonald's je ve více než 100 zemích světa provozováno více než 36 tisíc restaurací. Z 80 procent pak jsou restaurace vedeny frašízanty.

 

Kontaktní adresa:
Zuzana Svobodová
PR/Communications Director CZ/SK
McDonald's ČR spol. s r.o.
Řevnická 170/4, 155 21 Praha 5
Tel.: +420 222 007 350
E-mail: zuzana.svobodova@cz.mcd.com

Přihlášení k odběru newsletteru